کتاب روانشناسی ارتباطات و اقناع

0
186

کتاب روانشناسی ارتباطات و اقناع اولین اثر منتشره با این عنوان در کشور و نیز اولین اثر ترجمه ای مشترکم از زبان فرانسه است. این اثر ترکیبی از تحقیقات انجام گرفته در حوزه ارتباطات اقناعی است که اصالت آن در گردآوری نتایج مطالعات روانشناسی، کاربرد شناسی، و تحلیل گفتمان بوده و هدف آن ارتقای سطح دانش کسانی است که می خواهند پیام را درک، تحلیل کرده و یا در مقابل آن مقاومت کنند.
مخاطبان اصلی این کتاب دانشجویان سال دوم و سوم لیسانس روانشناسی، علوم ارتباطات، علوم زبانی و نیز افراد حرفه ای حوزه ی رسانه و ارتباطات هستند.
این اثر در بردارنده ی موضوعات خواندنی از دو علم گسترده ی ارتباطات و روانشناسی بوده و از جمله آثار معدود تالیف شده ارزشمند در کشور فرانسه به شمار می آید. نگارش این کتاب مرجع به همت قابل تقدیر کلود شابرول(مولف مسوول ۱۹۳۰-۲۰۱۰) فیلم نامه نویس، تهیه کننده، کارگردان مشهور فرانسوی با همکاری خانم میروندا رادو به تحریر در آمده است.‌ شابرول که از او به عنوان هیچکاک فرانسه یاد می شود بیش از ۵۰ فیلم بلند در موضوعات مهم اجتماعی و روانشناختی کارگردانی و تولید کرده است. او همواره در آثارش بر جنبه هایی از زندگی بورژوایی( طبقه متوسط ) فرانسه پرداخته است.
مولفان اثر تلاش داشته اند ضمن مرور افکار و اندیشه های نظریه پردازان معاصر، از مسایل مهم روانشناسی اجتماعی، ارتباطات، تصویری جامع ارایه کنند و به تبیین دقیق مفاهیم، تکنیک ها و نظریه های مربوطه بپردازند.
با توجه به تنوع موضوعات طرح شده در این اثر منحصر به فرد ترجمه ی چنین اثر جامع و جدیدی ضروری قلمداد شد و خوشبختانه پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نیز با درک اهمیت انتشار آثاری از این دست از پیشنهاد این اثر بدیع یه نیکی حمایت کرد.
امید به آنکه این اثر ارزشمند بتواند بخشی از نیازهای علمی دانشجویان و پژوهشگران حوزه های مطالعاتی مربوطه را فراهم کند. بدینوسیله از زحمات همکار ارزنده و عزیزم جناب آقای نصرالله قاسم پور که در ترجمه ی این اثر مشارکت فعال داشتند و نیز از آقایان حسین کیانی و فرهاد فروغی که در ویرایش و بازخوانی اثر اهتمام ورزیدند صمیمانه تشکر می کنم. بی تردید قبول نگارش مقدمه ی خواندنی استاد و دوست عزیزم جناب دکتر حسن بشیر، که در تحلیل گفتمان و ارتباطات بین الملل صاحب نظری کم نظیر هستند گواهی است بر سودمندی این اثر ارزشمند.
این اثر در ۳۶۸ صفحه به قیمت ۴۲۰۰۰ هزار تومان از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید